Met ingang van de dienstregeling 2020 worden door de NS geen getrokken dubbeldekkers meer ingezet. Dit betekende het einde van de combinaties 1700 + DDM1 en 1700 + DDAR. Voor beide combinaties geldt, dat ze eerder al buiten dienst gesteld waren, maar wegens materieeltekort bij NS tijdelijk terug in dienst kwamen. Na de afscheidsrit, gereden door een 1768 met DDM1 stam, is het dan toch echt definitief afgelopen. Twee rijtuigen DDM1 (waarvan één kopbak), één rijtuig DDAR en één loc serie 1700 bevinden zich nu in de collectie van het Spoorwegmuseum.
Loc 1768 had de eer om de afscheidsrit te rijden. Hier is de locomotief met DDM1 stam ter hoogte van Overveen op weg naar Zandvoort aan Zee.
De afscheidsrit is inmiddels weer uit Zandvoort aan Zee vertrokken en vervolgt zijn weg richting Haarlem. De DDM1 stuurstand loopt vooraan.
Enkele weken voor hun buitendienststelling kwamen de DDAR stammen met 1700 terecht in treinseries buiten hun normale omloop. Hier is loc 1743 met DDAR op weg als spritner naar Amsterdam Centraal ter hoogte van Driehuis.
Weer een DDAR stam, die ver van huis is. Het geheel loopt station Santpoort-Noord binnen als sprinter naar Amsterdam Centraal. De getrokken dubbeldekkers met 1700 hadden nog ruim een maand te gaan.
Tot op het laatst hebben de DDM1 stammen de spitsintercity's tussen Haarlem en Alkmaar verzorgd. Hier is zo'n DDM1 stam op weg naar Alkmaar ter hoogte van Driehuis.
Loc 1737 komt op 14 januari 2017 met DDAR stam station Santpoort-Zuid binnengereden als sprinter naar Amsterdam Centraal.
Een DDM1 gereed voor vertrek onder de overkapping van Amsterdam Centraal.
Een 1700 met DDAR stam op weg als sprinter ter hoogte van Holten.